Home » Friends » Pentru colegii mei cu diplomele-n mana

Pentru colegii mei cu diplomele-n mana

Multe multe felicitari proaspetilor absolventi ai facultatilor! Printre care se numara si fostii mei colegi.
M-am uitat la voi – la pozele vostre de fapt – si v-am vazut zambind, cu diploma in mana, purtand roba clasica si fiind fericiti ca ati terminat in sfarsit cu sesiunile si examenele. Vreau sa exprim public cat sunt de mandra de voi si in acelasi timp si putin invidioasa. Sincer, mie chiar imi e relativ dor de examene, invatat, si de didactica unor profesori. Insa voi acum va aventurati inspre viata. La cat? La 21 de ani vi s-a inmanat o hartie ca recompensa pt 3 ani de mers la cursuri, seminarii, dat lucrari, teste si examene; stres cu duiumul, pierdut nopti pe net pe wikipedia, etc. Si acum ei va trimit in lume si va spun sa va gasiti un job, sa va casatoriti, faceti copii si iesiti la pensie…daca va veti numarati printre norocosii care de fapt vor gasi un loc de munca. Si in tot acest timp sa repetati mereu…sunt liber. A fost decizia mea. graduation_cap_and_diploma_clipart
Ce ati invatat concret in facultate? Cu impozitele va descurcati? Pe ce vreti sa puneti accent de acum inainte? Credeti ca veti reusi?
In facultate nu am invatat cum sa ma descurc cu medicii corupti. Nu am invatat nici cum sa depun dosarele in caz de ceva. Nimeni nu mi-a spus ca exista riscul sa nu prind ziua de maine sau daca o prind, nu asa sanatoasa ca acum.
Cand ma uit acum in spate, realizez foarte clar ca eu am fost pregatita pt viata doar din punct de vedere teoretic. Si o diploma in drept in plus nu cred ca m-ar fi ajutat cu mult. Asta inseamna insa ca nu pretuiesc educatia? Sau cunostintele teoretice? Ba cum nu! Abia astept sa le reincep.
Cred ca ceea ce vreau sa va spun este…sa nu va bazati in totalitate pe o bucata de hartie. Sa stiti ca ziua de maine nu e garantata si ar trebui sa va bucurati de fiecare moment pe care il aveti. Nu renuntati niciodata la visele voastre. Luptati-va pt ceea ce vi se cuvine si nu va dati niciodata batuti!
Dragii mei fosti colegi si prieteni, va imbratisez si va felicit! De-acum chiar nu aveti de ales si trebuie sa dati ochii cu…maturitatea.

Leave a Reply

