Home » For you » Lista mea cu lucruri “de facut”

Lista mea cu lucruri “de facut”

Abilitatea este ceea ce esti capabil sa faci. Motivatia determina ce faci. Atitudinea stabileste cat de bine o faci. Fii sigur ca faci ceea ce Dumnezeu vrea sa faci – cu toata puterea ta.

Ei bine, nu stiam eu tare bine ce voia Dumnezeu sa fac cand eram bolnava, dar stiam ce nu voia sa fac. Nu voia sa incetez sa lupt, nu voia sa ma dau batuta. Si cu siguranta nici eu nu voiam. Insa cand usa de la capatul tunelului pare sa fie extrem de departe iar drumul pana acolo nu e neted deloc, incepi sa iti construiesti scenarii in cap, sa te gandesti la tot ceea ce ai facut, ai fi putut face si vei face, iti promiti ca nu iti vei mai irosi timpul niciodata de acum inainte (stiu, suna ca ideile unui student in sesiune) si te vei bucura de viata.
Ideile mi-au ramas in cap si am continuat sa cred in ele, pana cand am ajuns sa trec de usita de la capatul tunelului si sa intru intr-un nou culoar, mai luminat, mai plin de speranta cand ma regasesc facand exact ceea ce mi-am propus ca nu voi face…stand toata ziua in fata laptopului, urmarind seriale si mancand. Nici nu tare aveam voie sa ies, ce-i drept, iar de citit, am citit mult si in spital. Dar nu ma simteam multumita de mine absolut deloc asa ca mi-am inventat my own TO DO LIST. Are pana in prezent 82 de puncte, iar lista e mereu deschisa. Am multe lucruri scrise pe ea, unele parca mai imposibile decat altele, dar incet incet am inceput sa bifez din ele…par example:
No.6 Walk again (sa merg din nou) – avand in vedere faptul ca in septembrie cand am iesit din spital nici nu puteam sa-mi pun piciorul drept pe podea si foloseam mereu un scaun cu rotile, iar nervul sciatic de la piciorul drept imi era afectat rau de tot, dorinta mea de a umbla din nou parea destul de departe. Dar incet incet, cu multa kinetoterapie, transpiratie si numarat de la 1 la 20, a venit si momentul in care am putut umbla din nou…cu baston, cu sprijin, fara sprijin, mai greu la scari, aproape deloc greu la scari. Azi va anunt fericita ca pot urca si cobori scarile de una singura. Poate nu pare mult, dar va asigur ca pt un copil de 1 an si cateva saptamani (adica si varsta maduvei mele noi) este o enorm de mare realizare.
No. 10 Watch The Hobbit and The Hunger Games. Sunt mare fana Lord of the Rings, asa ca e normal ca am citit si Hobitul si urma sa ma uit si la filme. Problema mare cand Hobitul 2 a iesit: eu eram in spital. Si 3 la fel. Thank you Pirate Bay! Iar Hunger Games a fost filmul preferat pe perioada chimioterapiei. Mancam frigarui de la Picard in nestire uitandu-ma la filmele astea.
No. 11 Throw a Christmas Party (petrecerea de Craciun). Desi mi-am dorit sa va fi avut pe mai multi la mine acasa de Craciun asa…dintr-o data, sa veniti cu duiumul si sa ma ridicati pe sus, stiu ca nu a fost una dintre variante. Asa ca m-am bucurat de voi asa pe rand si de colindatori in special, care majoritatea au si facut surpriza. (IUBEEESC SURPRIZELE)
No. 15 Eat at pizzeria Class from Satu Mare. Pizzeria asta dragii mei este una extrem de speciala deoarece pe langa faptul ca pizza de aici este ENORMA, este si delicioasa. Iar la Paris inca nu am gasit asa pizza buna. Ca sa nu mai vorbim ca in alea 5 saptamani de interzicere totala a mancarii, eu visam la o pizza family capriciosa cu extra cascaval care se intindeee cand musti din ea.
No. 56 Wear red lipstick and black eyeliner. Nu ma tare pricep eu la make-up. Noroc cu prietenele mele care se pricep (multumesc Ami si Anita). Singura chestie care imi iesea mie vreodata cat de cat bine a fost sa ma dau cu contur negru de ochi. Apoi am mai crescut si m-am descurcat si cu rujul. Si neavand niciodata rabdare sa stau in fata oglinzii mai mult de 2 minute, trebuia sa vin cu ceva care sa ma faca sa arat si eu a mai om si sa nu ma enerveze prea tare. Asa ca rujul rosu si conturul negru au venit ca ideile salvatoare. Am gasit marci care fabrica totul din plante, 100% natural, fara paraben.
No. 61 Be fluent in at least three languages. Dorinta asta mi s-a implinit cand am avut recunoasterea oficiala a faptului ca vorbesc destul de bine si franceza. Asa ca undeva prin mai am dat si testul de limba franceza, pe care fericita spun ca l-am trecut cu 500 de puncte din 600…dupa cam un an de invatat franceza prin spitale. Niciodata nu voi uita fata profesoarei si a celeilalte candidate cu care am sustinut proba orala. “Vous parlez français seulement depuis une année?” Iar eu, extrem de mandra de capacitatile mele le raspundeam “Oui. J’ai appris dans l’hopital.” Ceea ce nu era deloc neadevarat.

Desigur, nu va imaginati ca mi-am scris 100 de dorinte dintre care mi le-am bifat pe aproape toate. Pe cateva le voi bifa in curand, sper:
No. 44 Plant trees. Deoarece ce e mai importanta decat nevoia noastra de oxigen? Si la asta se adauga si faptul ca ne place sa taiem padurile in prostie.
No. 79 Tour Paris on a scooter.

Alte cateva sunt daca nu extrem de indepartate, destul de indepartate.
No. 39 Be a hero. Pentru a deveni un erou, va trebui mai intai sa imi dau seama ce anume defineste un erou. Plus va trebui sa fiu foarte atenta si sa imortalizez momentul deoarece se spune ca meseria de erou este cea mai scurta din lume.
No. 57 See the Swan Lake Ballet. De preferat varianta originala, traditionala a baletului din St. Petersburg. Nimic nu bate baletul rusesc.
No. 71 Swim with dolphins. Mai trebuie adaugat aici ceva?

Iar unele par imposibile de tot
No. 65 Take a sword fighting class. Da. Pot sa invat scrima, dar nu m-as multumi cu atata. Eu visez la un curs serios de lupta cu sabii din acelea grele, de cate 10 kilograme folosite de sir Lancelot.
No. 78 Take țuica with you at school.

Cred ca e o idee buna sa aiba fiecare o micuta lista cu ce vrem sa facem, ce vrem sa tintim, sa devenim. Fiecare dintre noi a avut un vis cand era mic pe care nu l-a putut duce la indeplinire niciodata sau o frica ce ne impiedica in viata de zi cu zi, dar peste care nu putem trece asa usor. Emerson zicea sa facem mereu lucrurile de care ne teama. Si sunt de acord cu el. Momentan, mi-e frica de un posibil indepartat examen la procedura penala, dar cred ca voi bifa si lucrul acesta. Deoarece ma face pe mine o persoana mai diferita in sensul bun al cuvantului. Prin aceste liste cu ce imi doresc, invat despre mine, despre ceea ce vreau si mijloacele pe care le am ca sa ating ceea ce vreau. Toata viata este un continuu proces de invatare, iar eu vreau nu doar sa trec prin ea ca gasca prin apa, ci vreau sa ma autodepasesc si sa ajut pe altii in procesul graduation_cap_and_diploma_cliparcctlor.

Tu ce visezi sa faci de atat de mult timp dar niciodata nu ai avut curajul, timpul sau banii? Poate nu ar fi rau sa incepi sa planuiesti de pe acum…incepand cu o mica lista…”my to do list”.
Tu ce visezi sa faci de atat de mult timp dar niciodata nu ai avut curajul, timpul sau banii? Poate nu ar fi rau sa incepi sa planuiesti de pe acum…incepand cu o mica lista…”my to do list”.

2 thoughts on “Lista mea cu lucruri “de facut”

    • I will swim with dolphins. Și orice animal sălbatic se stresează când e atins de un om. Cred ca pt ei e ceva cu totul nou. Tu ești mereu calm când încerci lucruri noi? Plus ca la capitolul asta opiniile is împărțite.

      Hmmm…eram sigură ca Excalibur cântarea mai mult. I’ll look it up.

      Thanks for considering me a hero!🙂

      E imposibil deoarece e ilegal. :))

Leave a Reply

